competition_info=""

logo

ŻYJ AKTYWNIE

Sposoby na nawodnienie bez wody

Temperatury rosną, a wraz z nimi nasze zapotrzebowanie na płyny. Latem powinniśmy pić od 2 do 3 litrów wody każdego dnia. Woda jest pozbawiona smaku i nie każdy jest w stanie pić ją nieustannie przez dłuższy czas. Istnieje na szczęście kilka sposobów na ugaszenie pragnienia, które nie wymagają sięgania po butelkę z mineralną.

Jak nawodnić organizm bez picia wody? Jednym z najlepszych i najsmaczniejszych sposobów jest jedzenie produktów, które zawierają jej znaczne ilości. Lekarze i dietetycy twierdzą, że 20 proc. zapotrzebowania na wodę powinniśmy pokrywać pożywieniem. Zupy i jogurty świetnie sprawdzają się w tej roli, ale latem warto sięgnąć również po sezonowe owoce i warzywa, które pomagają utrzymać prawidłowe nawodnienie organizmu. Wystarczy sięgnąć po arbuza, który w 92 proc. składa się z wody, a do tego zawiera też sód, wapń, potas i magnez, witaminy A i C.

Kolejny świetny produkt na upały to ogórek. Charakteryzuje się, przede wszystkim, wysoką zawartością wody (96 proc.). Do tego zawiera sporo witaminy K, a także potas, fosfor, miedź czy mangan. Aby dostarczyć te składniki do organizmu, warto spożywać warzywa razem ze skórką.

Wolisz coś słodszego? Truskawki to smaczne owoce, które również pomagają w utrzymaniu nawodnienia organizmu. Warto korzystać z sezonu i jak najczęściej serwować sobie porcję wody i zdrowia. Truskawki mają mało kalorii, a dodatkowo zawierają błonnik oraz witaminę C.

Istnieje wiele alternatyw dla wody, dzięki którym ugasisz pragnienie w letni dzień. Jedną z nich jest mleko. Naukowcy z kanadyjskiego Uniwersytetu McMaster dowiedli, że lepiej niż woda czy napoje dla sportowców uzupełnia ono niedobór płynów i ułatwia regenerację po treningu.

Inną opcją jest smoothie owocowe, które świetnie orzeźwia i dodaje energii. Wybierz ulubione owoce, dorzuć trochę lodu i uzupełnij wszystko zimnym mlekiem albo wodą mineralną.
Taki napój to porcja cennych witamin i minerałów. Nie zapominaj, że do koktajli możesz też używać warzyw, czyli dawki błonnika oraz chlorofilu (zielone warzywa).

Osoby intensywnie trenujące powinny postawić na napoje izotoniczne. Woda nie uzupełnia niedoborów minerałów, które tracisz razem z potem w trakcie ćwiczeń (zwłaszcza przy wysokich temperaturach!).

Źródło: https://portal.abczdrowie.pl/poznaj-skuteczne-sposoby-na-nawodnienie-organizmu-bez-wody

  • TAGI: 
    • #ŻYJ AKTYWNIE
    • #ENERGIA
    • #ENERGY
    • #NATURA
    • #NATURAL
    • #LIFESTYLE
    • #STYL ŻYCIA
    • #TRENING
    • #SPORT
    • #AKTYWNOŚĆ
    • #ACTIVE
    • #FIT
    • #NAWODNIENIE
    • #DIETA
    • #PORADY
  • OCEŃ

REKLAMA

Zdjęcie reklamy
}