competition_info=""

logo

ŻYJ AKTYWNIE

Siedem sposobów na więcej energii. W ten sposób podładujesz akumulatory!

Wraz z nadejściem wiosny chciałoby się zrobić dużo, bardzo dużo i jeszcze więcej. Po zimie często brakuje nam jednak energii, a nawet wiosenne słońce nie jest w stanie odpowiednio naładować naszych baterii. Co więc zrobić, by zacząć działać pełną parą? Oto 7 sprawdzonych sposobów!

 

Nie kończ dnia... następnego dnia

Dobry i odpowiedni sen jest jednym z kluczowych czynników, by mieć odpowiednio dużo energii. Trzeba pamiętać, że w najlepszy i najbardziej regenerujący sen zapadamy przed północą. Nie można więc kłaść się zbyt późno i liczyć na to, że po 4-5 godzinach snu nasz organizm będzie gotowy do pracy na najwyższych obrotach. Ważne też, by codziennie wstawać o tej samej porze, wówczas organizm wchodzi w stały rytm aktywności i odpoczynku.

 

Nie wykreślaj śniadania z menu

Organizm potrzebuje po przebudzeniu paliwa, by ruszyć do działania. Bez odpowiedniej dawki energii w postaci pożywnego śniadania, nie ma co liczyć, że za kilka godzin będzie w stanie działać pełną parą. Bez porządnego śniadania ani rusz! Ale zdrowego, czyli np. postawcie na owsiankę.

 

Śniadanie to nie wszystko

Porządne śniadanie na start to tylko początek. W ciągu dnia trzeba zadbać o regularne dostarczanie organizmowi kolejnych dawek paliwa. Serwując sobie zbyt długie przerwy w posiłkach narażamy się na skoki cukru we krwi, których efektem mogą być napady zmęczenia. Lepiej jeść mniej, a częściej i regularnie. 

 

Porządek też ma znaczenie

Okazuje się, że otoczenie też może zabierać nam energię. Jeśli wokół Ciebie jest chaos i bałagan, to nie ma co liczyć na świetne samopoczucie. Wiosną to dobry czas, by zacząć porządki w rzeczach. Wyrzucanie może być przyjemne!

 

Zrób porządek także w... znajomych

Jeśli masz w swoim otoczeniu osoby, które ciągle narzekają i przelewają na ciebie swoje żale i frustracje spróbuj ograniczyć z nimi kontakty do minimum. Każdy potrzebuje się wygadać, ale to jest korzystne raz na jakiś czas, a nie ciągle. Stop wysysaczom energii!

 

Ruch męczy? Ruch ładuje akumulatory!

W samochodzie, który stoi i stoi na parkingu, bardzo łatwo o rozładowanie akumulatora, który ładuje się podczas jazdy. Podobnie jest z organizmem człowieka. Leżenie na kanapie nie spowoduje doładowania akumulatora Może to natomiast zrobić wysiłek fizyczny. Nagle okaże się, że dawka 15-20 minut ruchu każdego dnia działa świetnie. 

 

Zielono Ci i energetycznie

W domu i w pracy, ogólnie w twoim otoczeniu powinno być zielono. Rośliny nie tylko ciszą oko, ale też oczyszczają powietrze z toksyn, więc nic tylko chwytać za doniczki i postawić gdzieś blisko siebie.

 

http://mywaytrip.pl/jak-odzyskac-energie/

 

  • OCEŃ

REKLAMA

Zdjęcie reklamy
}