competition_info=""

logo

ŻYJ AKTYWNIE

Rusz się wiosną. Oto powody, dla których warto być aktywnym!

Wiosna to najlepszy czas, by wprowadzić zmiany w życiu. Wszystko budzi się do życia po zimowej stagnacji, więc nie ma lepszej okazji, by wykorzystać energię, aktywność i słońce, by podjąć sportową rękawicę właśnie teraz. Stracić można właściwie tylko... kilogramy.

 

Wraz z pierwszymi promieniami słońca warto spróbować zmienić swój tryb życia na zdrowy. Przejście na tę stronę mocy to nie tylko utrata nadprogramowych kilogramów, ale też poprawa samopoczucia i lepsze zdrowie. Co trzeba zrobić? Zacząć się ruszać i zadbać o dietę bogatą w witaminy i minerały.

 

Będziesz modny

Po pierwsze bycie fit jest... modne. Wszędzie wokół pełno jest motywujących haseł, a odzież sportowa oraz zdrowe jedzenie to hity sprzedażowe od wielu miesięcy.

 

Spotkasz ciekawych ludzi

Oczywiście pierwszy powód, dla którego warto się ruszyć z kanapy, trzeba potraktować z przymrużeniem oka, ale nie do końca. Skoro bycie fit jest modne, to łatwiej spotkać podobne osoby, które dodatkowo nas zmotywują które zrozumieją i doradzą, a może wspólne treningi będą początkiem np. fajnej przyjaźni.

 

Zadbasz o zdrowie

Najważniejszy jest jednak aspekt zdrowotny. Uprawianie sportu wpływa na formę, lepsze samopoczucie oraz pewność siebie. W czasie wzmożonej aktywności są produkowane endorfiny, czyli tzw. hormony szczęścia. Naukowcy nie mają wątpliwości – ludzie, którzy ćwiczą, mają lepszy humor i rzadziej chorują na depresję. Do tego reguluje przemianę materii, obniża ciśnienie tętnicze, zwiększa odporność oraz znacznie minimalizuje ryzyko powstania zaburzeń sercowo-naczyniowych, poprawia pracę mózgu.

 

Bieganie, pływanie czy rower?

Pytanie tylko, jaki sport wybrać, kiedy zaczyna się przygodę z aktywnością w takim wydaniu. Najłatwiejsze wydaje się być bieganie, do którego nie trzeba żadnych wielkich umiejętności i sprzętu. Postaw na nie, jeśli chcesz szybko zgubić kilka kilogramów i oczyścić umysł. Bieganie zwiększa wydolność organizmu oraz ćwiczy mięśnie. Z kolei jazda na rowerze też pozwala spalić sporo kalorii, ale jednocześnie poprzez dłuższe wycieczki gwarantuje  zwiedzania nowych miejsc oraz poznania ciekawych ludzi. Na koniec pływanie. To również świetny sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów oraz wymodelowanie sylwetki. Sport ten zwiększa odporność, angażuje wszystkie mięśnie oraz znacznie podnosi wydolność płuc. Warto nauczyć się pływać i wskoczyć do basenu lub jeziora.

 

Bez diety ani rusz
Do aktywności trzeba dołożyć dietę, by mieć odpowiednie wyniki i efekty. Trzeba pamiętać o zbilansowanych posiłkach, pozbawionych utwardzonego tłuszczu, sztucznych konserwantów oraz cukrów. W zamian za to na talerzu powinny znaleźć się warzywa, owoce oraz pełne ziarna. Jasne pieczywo najlepiej jest zamienić na ciemne, które ma znacznie więcej wartości odżywczych. Napoje gazowane i słodkie soki powinny być zamienione na wodę mineralną, która nawadnia organizm oraz przyspiesza przemianę materii.

 

  • TAGI: 
    • #ŻYJ AKTYWNIE
    • #ENERGIA
    • #ENERGY
    • #NATURA
    • #NATURAL
    • #LIFESTYLE
    • #STYL ŻYCIA
    • #TRENING
    • #SPORT
    • #AKTYWNOŚĆ
    • #ACTIVE
    • #FIT
  • OCEŃ

REKLAMA

Zdjęcie reklamy
}