competition_info=""

logo

ŻYJ AKTYWNIE

Pomysły na wakacje dla znudzonych!

Leżenie na plaży jest nudne? Zabytki cię nie kręcą? Podczas wakacji chciałbyś przeżyć coś specjalnego? Nie ma problemu. Strach ma swoją cenę, a na rynku jest coraz więcej firm, które oferują niezapomniane przeżycia. 

Co może być ekscytującego w leżeniu plackiem na plaży? Może tylko obserwowanie, czy skóra równo się opala. Ale jeśli chcesz przeżyć prawdziwą przygodę, to nie ma problemu. 

Wycieczki po muzeach, zabytkach i parkach? Nuda. Co innego wybrać się do miejsc ulicznych walk, na placyki, gdzie ścierają się strefy wpływów gangów, gdzie niebezpieczeństwo nie czyha za każdym rogiem, ale w najlepsze przechadza się chodnikiem. I to wszystko tylko za 65 dolarów w Lod Angeles. Byli żołnierze, a potem gangsterzy i ,,goście" więzień, wymyślili tzw. Gangsta Tours i był to strzał w 10. Teraz są nietypowymi, bo nietypowymi, ale jednak przewodnikami turystycznymi. Podczas takie wycieczki można poznać gangsterkę od kuchni, blaski i cienie południowego śródmieścia, typową dla każdej grupy grypserkę i rewiry  poszczególnych gangów.

Coraz więcej miast oferuje takie wycieczki. Jedną z najsłynniejszych jest Pablo Escobar Tour – trasa śladami słynnego narkotykowego bossa w Medellin. To koszto 50 dolarów, ale za 1000 dolarów można zwiedzić dodatkowo Napolés, prywatną hacjendę ma?osa, oraz poznać osobiście Roberto Escobara, brata narkotykowego barona.

Świetnie sprzedają się też wycieczki, gdzie rozgrywały się ludzkie dramaty. Obowiązkowym punktem wycieczek po Nowym Jorku jest więc strefa Ground Zero, gdzie stały wieże World Trade Center, pola śmierci w Sri Lance, gdzie wojsko dokonywało rzezi, walcząc z Tamilskimi Tygrysami, czy wreszcie wietnamska wioska Mai Lai, gdzie w 1968 r. Amerykanie dokonali masakry cywilnej ludności. Są też wycieczki w Czarnobylu, Nowym Orleanie, czyli mieście w którym sierpniu 2005 r. szalał huragan Katrina. Nie dziwią też wycieczki w miejsca, gdzie zmarli znani i kochani. Np. hotel The Beverly Hilton, gdzie zmarła Whitney Houston, już dwa dni po pogrzebie piosenkarki, był dostępny do zwiedzania za 40 dolarów.

Zwiedzanie to za mało? Można więc wcielić się w rolę np. Johna Fitzgeralda Kennedy'ego i przeżyć zamach, którego dokonano na prezydenta USA w 1963 roku. Organizator za 100 dolarów zainscenizuje historyczny zamach: będzie przejażdżka cadillakiem, odgłosy strzałów i krzyki tłumu oraz szybka jazda do szpitala. W Wietnamie można czołgać się, przeciskać przez zakamarki i postrzelać z AK-47 w korytarzach Wietkongu z wojny z USA. 

Ciekawą ,,zabawę" oferują Meksykanie. Mieszkańcy wioski El Alberto, 400 mil na południe od granicy z USA, organizują inscenizowane próby przedarcia się przez granicę meksykańsko-amerykańską. Będzie ponad 10-kilometrowy marsz przez pustynię nocą i ucieczka przed podstawionymi celnikami. Nikt nie zginie, ale siniaki i otarcia są przewidziane. 

Symulacje to jedno, ale są też grupy, które organizują wyjazdy na prawdziwą wojnę. Działająca od 1993 r. amerykańska Warzone Tours wysyła małe grupki w rejony konfliktu. ,,Turysta" można na własnej skórze przeonać się, czym jest wojna. Koszt? Kilkadziesiąt tysięcy dolarów. 

Czarna turystyka przyciąga coraz więcej zwolenników. Jest na to proste wytłumaczenie. – Współczesny człowiek nie odpocznie leżąc na piasku. 30 lat temu ludzie żyli w innym tempie, a wylegiwanie się na plaży było normą. Dziś to adrenalina pozwala oderwać się od codzienności – mówi prof. Rajmund Tomik, kierownik Katedry Turystyki AWF im. J. Ku-kuczki w Katowicach. – Efekt jest taki, że symbolem wakacyjnego wypoczynku nie jest już formuła 3xS (z ang. sun, sea, sand – słońce, morze, piasek). Dziś coraz powszechniejsza jest oferta, którą może symbolizować formuła 3xE (entertainment, excitement, education – rozrywka, emocje, poznanie) – wyjaśnia profesor.

Źródło: https://www.focus.pl/artykul/pomysly-na-wakacje-dla-znudzonych?page=3

  • TAGI: 
    • #ŻYJ AKTYWNIE
    • #ENERGIA
    • #ENERGY
    • #NATURA
    • #NATURAL
    • #LIFESTYLE
    • #STYL ŻYCIA
    • #TRENING
    • #SPORT
    • #AKTYWNOŚĆ
    • #ACTIVE
    • #FIT
    • #WAKACJE
  • OCEŃ

REKLAMA

Zdjęcie reklamy
}