competition_info=""

logo

ŻYJ AKTYWNIE

Pływaj i dbaj o zdrowie. Mnóstwo korzyści ze wskoczenia do basenu!

Pływanie to jedna z najlepszych aktywności, jakie możesz podjąć. I najprzyjemniejszych. I niosących najwięcej korzyści.

 

Buduj mięśnie

Pływanie ma całe mnóstwo korzyści, które dotyczą naszego ciała. Przede wszystkim to świetny sposób na to, by nabyć kondycji, wzmocnić siłę i napięcie mięśni. Pływacy wykorzystują bardzo dużo grup mięśniowych.

 

Dbaj o serce

Dzięki pływaniu dbamy też o serce. Najważniejszy mięsień w całym ciele. Pływanie poprawie efektywność krążenia, pomaga zapobiegać przyczynom choroby wieńcowej, zmniejsza ryzyko rozwoju choroby niedokrwiennej serca u kobiet, redukuje nadmierne ciśnienie krwi i rozciąga mięsień sercowy. 

 

Wzmocnij kości

Nie tylko jednak na mięśnie pływanie ma dobry wpływ. Tak samo jest z kośćmi. Najnowsze badania wykazały, że największy przyrost mineralnej gęstości kości zanotowano co prawda wśród osób, które biegały i mocno obciążały kości i stawy, ale i u pływaków zanotowano wzrosty. Lepiej więc pływać niż leżeć na kanapie.

 

Pokonaj ból

Kolejny argumentem za pływaniem jest... ból pleców. Jeśli czujesz dyskomfort w kręgosłupie, to leć na basen. Woda zmniejsza nacisk na kręgosłup, wspomaga rozluźnienie mięśni i poprawia ruchomość stawów, jest szczególnie polecana w ciąży jako lekarstwo na ból pleców.

 

Bądź zwinny i gibki

Pływanie zwiększa gibkość i zwinność, bowiem jest wysoce ogólnorozwojowe. Wymaga wykonywania szerokiego zakresu ruchów jednocześnie, co pomaga w utrzymaniu elastyczności stawów i więzadeł.

 

Spal kalorie, zgub kilogramy

Basen jest też dla tych, którzy chcą skutecznie spalić kalorie. 10 minut biegania to około 100 kalorii, a czy nie przyjemniejszy jest wysiłek na basenie? 10 minut pływania żabką pochłania 60 kcal, na grzbiecie - 80 kcal, kraulem - 100 kcal, a motylkiem - nawet 150 kcal.

 

Lepiej oddychaj

Pływanie ma też świetny wpływ na układ oddechowy. Zwiększa objętość płuc i uczy poprawnych technik oddychania.

 

Pokonaj stres, oddal depresję

Do tego pływanie łagodzi stres i zwalcza depresję. Kolejne długości w basenie dają endorfinowego kopa. Oprócz wyrzutu hormonu szczęścia pływanie dzięki rozciągnięciu mięśni połączonemu z głębokim, rytmicznym oddychaniem daje podobny efekt relaksacyjny jak ćwiczenia jogi. Woda zagłusza to, co dzieje się na zewnątrz, można więc zostać sam na sam ze swoimi myślami.

 

Źródło: http://wyborcza.pl/TylkoZdrowie/1,137474,20619776,11-powodow-dla-ktorych-warto-

  • OCEŃ

REKLAMA

Zdjęcie reklamy
}