competition_info=""

logo

ŻYJ AKTYWNIE

Naturalne źródła energii!

Picie kawy coraz częściej zalicza się do nałogów. Wiele osób nie wyobraża sobie jednak dnia bez filiżanki małej czarnej. I kolejnej, i kolejnej. A przecież tak łatwo zastąpić kawę jeszcze lepszym źródłem energii

Najprostsze i podręczne rozwiązanie to picie wody. Wystarczy, by twoje nawodnienie spadło o zaledwie 1-2 proc. poniżej normy, a wydolność organizmu zmniejsza się aż o 10 proc. Spada koncentracja, pojawia się nerwowość, rozdrażenie, senność, a nawet bóle głowy i zaparcia. To już lepiej wypić kilka szklanek wody. Najlepiej z cytryną, bo to uzupełni niedobory witaminy C w organizmie, zwiększając odporność.

Trochę więcej zachodu wymaga pójście na masaż, ale czyż nie jest to przyjemniejsze niż kolejna kawa? Masaż poprawia krążenie, dzięki czemu zwiększa się podaż tlenu i składników odżywczych do tkanek i komórek, a tempo usuwania nagromadzonych w nich szkodliwych produktów przemiany materii znacznie przyspiesza. Masaż zwiększa poziom serotoniny, hormonu szczęścia, który wpływa na poprawę nastroju, zmniejsza apetyt, reguluje ciśnienie krwi i zapewnia spokojny sen. A lepszy sen to więcej energii rano! 

Warto też dbać o dietę. Wiele osób sięga po batoniki i ciastka, bo cukier niby krzepi. Ale to błąd. Szybciej pomogą produkty bogate w magnez, żelazo, witaminę C i witaminy z grupy B: płatki owsiane, cytrusy, czarne porzeczki, truskawki, jagody, papryka, zielone warzywa liściaste takie jak sałata, szpinak, brokuł oraz ryby, fasola, ziarna zbóż, pestki dyni, migdały i orzechy włoskie.

Tempo życia i ilość obowiązków często przeszkadzają w najprostszym sposobie. Czyli w wyspaniu się. Warto może jednak zmienić coś w swoim rozkładzie dnia i zadbać o to, by spać około 7-8 godzin. Już po trzech dniach takiego odpoczywania będziesz kipieć energią

Kolejna metoda to magnez. o pierwiastek, który jest zaangażowany w setki reakcji biochemicznych w organizmie, aktywuje enzymy odpowiedzialne za trawienie, wchłanianie i wykorzystanie białek, tłuszczów i węglowodanów. Jego niedobór może wpływać na pogorszenie każdego niemal aspektu funkcjonowania organizmu. Jego brak oznacza zmęczenie, nadpobudliwość i kłopoty ze snem, a ten jest przecież ważny.

Magnez to raz, a dwa to witamina D. Ta w 90 procentach jest dostarczana nam przez slońce. Nie siedź więc w domu, tylko wyjdź na podwórko. Nawet w pozornie pochmurny dzień twój organizm zaczerpnie ze słońca tej bezcennej i dającej energii witaminy. 

Pobudzająco mogą działać też olejki aromatyczne. Spróbuj, a zdziwisz się, jak wdychanie rozpylonego olejku potrafi pobudzić i poprawić nastrój.

Na koniec coś nieoczywistego. Na zmęcznie dobry jest wysiłek fizyczny. Ćwiczenia poprawiają ukrwienie organizmu, jakość snu i nastrój. Zmniejszają także poczucie leku i stresu, które często potęgowane są przez picie dużych ilości kawy wypłukującej z organizmu cenne minerały.

Źródło: https://kobieta.wp.pl/kilka-naturalnych-sposobow-by-dodac-sobie-energii-5983138584118401g

  • TAGI: 
    • #ŻYJ AKTYWNIE
    • #ENERGIA
    • #ENERGY
    • #NATURA
    • #NATURAL
    • #LIFESTYLE
    • #STYL ŻYCIA
    • #TRENING
    • #SPORT
    • #AKTYWNOŚĆ
    • #ACTIVE
    • #FIT
    • #
  • OCEŃ

REKLAMA

Zdjęcie reklamy
}