competition_info=""

logo

ŻYJ AKTYWNIE

Kochasz zdrowie? Pokochaj rower!

Początek wiosny jest doskonałym czasem na wprowadzanie zdrowych sportowych nawyków. Jak przyzwyczaić ciało do regularnego ruchu na świeżym powietrzu?

Rower to jedna z bardziej lubianych i łatwo dostępnych aktywności. W dodatku możesz połączyć przyjemne z pożytecznym i wybrać się na przyjemną przejażdżkę, a równocześnie zauważalnie chudnąć. 

Jazda interwałowa

Spektakularny sposób na odchudzanie bez względu na dyscyplinę sportową stanowią interwały. Na czym to polega? Chodzi o przeplatanie ćwiczeń o dużej intensywności z małą. W przypadku roweru, wybierz się na co najmniej 30-minutową przejażdżkę i na zmianę jedź spokojnym tempem oraz bardzo szybkim.

Koniecznie dostosuj prędkość do swoich aktualnych możliwości – początkowo niech interwał intensywny trwa przynajmniej dwie-trzy minuty. Każdego dnia, gdy będziesz nabierać coraz więcej sił, możesz wydłużać poszczególne partie lub zwiększać ich intensywność. Ważne jest też nawadnianie, bo bez niego szybko stracisz energię i nie uzyskasz oczekiwanych rezultatów.

Porzuć samochód

Woda jest dla organizmu odpowiednikiem benzyny dla samochodu. Dlatego, żeby uzyskać odpowiednie rezultaty nawadniaj się w czasie jazdy rowerem. Zrezygnuj z tradycyjnych środków transportu (samochód, autobus) i każdego dnia przemieszczaj się do pracy rowerem. To dobry sposób na wkomponowanie zdrowych nawyków do zabieganej codzienności. Wprowadź podróż jednośladem do swojej codziennej rutyny, a prędko zauważysz pozytywne efekty: twoje ciało stanie się silniejsze, wytrzymalsze i smuklejsze.

Poranna przejażdżka dodatkowo cię rozbudzi, zaś popołudniowa pozwoli zrelaksować się po maratonie obowiązków i da siłę na aktywnie spędzone popołudnie.

Pod górkę

Jazda po nierównym terenie to gwarancja doskonałych efektów wyszczuplających. Wjeżdżanie rowerem pod górkę działa zwłaszcza na wysmuklenie i wzmocnienie pośladków oraz bioder. Dla jeszcze szybszych efektów pedałuj z całych sił, aż poczujesz jak twoje uda dosłownie płoną.

Warto się poświęcić, gdyż niedługo później zauważysz znaczące zmniejszenie ich obwodu.

Weekend na rowerze

Jeśli nie lubisz ekspresowych, intensywnych treningów, nic straconego. Do łask w tym sezonie wraca LISS, czyli ćwiczenia o umiarkowanej intensywności. Kluczem w tym wypadku jest długość aktywności i jej systematyczność. Wkomponuj w swój grafik długie wycieczki rowerowe, które trwają co najmniej godzinę. Staraj się je wykonywać dwa razy w tygodniu lub nawet częściej.

 Umiarkowanie szybkie pedałowanie możesz przeplatać ćwiczeniami na siłowni zainstalowanej na świeżym powietrzu lub prostymi treningami z wykorzystaniem obciążenia własnego ciała. Przed długą wyprawą nie zapomnij spakować butelki z dużą ilością wody! Bez odpowiedniego paliwa, bez nawadniania się nie osiągniesz rezultatów.

Idź na siłownię

Gdy brakuje ci czasu, nie musisz poświęcać wielu godzin na długie wyprawy rowerowe. Wystarczy, że wybierzesz się na pobliską siłownię i tam wskoczysz na rower stacjonarny, dostępny praktycznie w każdym klubie fitness. To także dobry sposób, jeśli na przykład nie masz możliwości trzymania w domu swojego jednośladu.

W wielu klubach możesz znaleźć także zajęcia ze spinningu albo indoorcycling. Niezwykle intensywne treningi na rowerach, o zróżnicowanym stopniu zaawansowania, gwarantują zmaksymalizowane efekty w krótkim czasie. Po takiej sesji wykonywanej co najmniej dwa razy w tygodniu szybko dostrzeżesz znikające centymetry nie tylko z nóg, ale także z brzucha czy ramion.

Źródło: https://miumag.pl/fit/jak-jezdzic-na-rowerze-aby-maksymalnie-chudnac-7048

  • TAGI: 
    • #ŻYJ AKTYWNIE
    • #ENERGIA
    • #ENERGY
    • #NATURA
    • #NATURAL
    • #LIFESTYLE
    • #STYL ŻYCIA
    • #TRENING
    • #SPORT
    • #AKTYWNOŚĆ
    • #ACTIVE
    • #FIT
    • #ROWER
    • #WIOSNA
    • #ODCHUDZANIE
  • OCEŃ

REKLAMA

Zdjęcie reklamy
}