competition_info=""

logo

ŻYJ AKTYWNIE

Jesteś w ciąży? Możesz ćwiczyć. Tylko z głową!

Kobiety w ciąży powinny dbać o zdrowe odżywianie w stanie błogosławionym, ale też nie mogą zapominać, jeśli nie ma przeciwwskazań, o pewnej dawce ruchu.

 

Ćwiczenie regularne jest dla kobiet w ciąży niezwykle istotne. Pomaga poprawić krążenie, spala trochę kalorii, wpływa dobrze na sen i pomaga walczyć ze znużeniem i zmęczeniem, pomaga się odstresować i zmniejszyć napięcie. Nie wolno jednak przesadzić i oczywiście trzeba wybrać odpowiednie odpowiednie formy ruchu. Te, gdzie istnieje ryzyko utraty równowagi lub uderzenia w brzuch odpadają.

 

Kto nie powinien ćwiczyć?

Kobiety, które chorują na cukrzycę, choroby serca, astmę lub mają plamienie lub krwawienie, słabą macicę, niskie łożysko lub są w grupie ryzyka poronienia, nie powinny ćwiczyć. Nawet w pełni zdrowe ciężarne muszą przestać wykonywać ćwiczenia, gdy pojawią się u nich wszelkie niepokojące dolegliwości. 

 

Jeśli jednak nie ma żadnych przeciwwskazań, to jakaś forma ruchu kobiecie w ciąży jest zalecana. Poza wspomnianymi zaletami pomaga też przygotować mięśnie miednicy i krocza do rozwiązania. W rezultacie poród może przebiegać sprawniej, a odczuwane dolegliwości bólowe mogą być mniejsze.

 

Ćwiczenia wskazane dla ciężarnych:pływanie, wodny aerobik,spacery, fitness dla kobiet w ciąży, ćwiczenie mięśni Kegla, joga, pilates, jazda na rowerze stacjonarnym, body ball.

 

Aktywności zakazane: jazda na rowerze, tenis, intensywny jogging, sporty ekstremalne i kontaktowe, nurkowanie, jazda na łyżwach i nartach

 

We wszystkim trzeba jednak zachować zdrowy rozsądek. Kobiety w ciąży nie mogą ćwiczyć zbyt intensywnie oraz ciężko i to powinna być pierwsza zasada przed przystąpieniem do jakiejkolwiek aktywności.

 

Źródło: https://parenting.pl/jaki-sport-w-ciazy

  • OCEŃ

REKLAMA

Zdjęcie reklamy
}