competition_info=""

logo

ŻYJ AKTYWNIE

Jak nawodnić organizm latem

Panujące za oknem upały zwiększają ryzyko odwodnienia, więc tym bardziej trzeba pamiętać o regularnym dostarczaniu płynów do organizmu. W letni dzień należy przyjąć od 2 do 3 litrów wody. Niekoniecznie jednak w tradycyjnej przezroczystej i bezsmakowej wersji.

Trzeba pamietać, że im wyższa temperatura powietrza, tym większe zapotrzebowanie na płyny. Odwodnienie jest bowiem bardzo groźne - może doprowadzić do do przyspieszenia akcji serca, wzrostu temperatury ciała (gorączka), a nawet do utraty przytomności. 

Dlatego trzeba wiedzieć, co pić, a czego nie. Jeśli nie lubisz czystej wody, to postaw na herbaty ziołowe, zielone i owocowe. Wszystko bez cukru. Dobre są też koktajle na bazie napojów mlecznych z żywymi kulturami bakterii (np. maślanka, kefir lub kwaśne mleko). Warto sięgnąć ponadto po wodę kokosową lub świetne i orzeźwiające kompoty z sezonowych owoców (bez cukru!).

Czego należy unikać? Słodkich napojów gazowanych i soków z kartonu, w których ilość cukru naprawdę przeraża. Ugaszą pragnienie na chwilę, ale za chwilę będzie jeszcze gorzej. Należy uważać z kawą i oczywiście z alkoholem. Te bowiem nie nawadniają, a odwadniają organizm. 

Nie tylko pijąc, nawadniamy organizm. Wystarczy wybrać produkty z dużą ilością wody np. arbuz, który w 92% składa się z wody lub ogórek, zawiera 96% wody. Świetne są też sałata i truskawki. Unikaj soli. 

Źródło: http://www.jestmodnie.pl/nawodnienie-organizmu-latem-czyli-co-jesc-i-pic-w-gorace-dni

  • TAGI: 
    • #ŻYJ AKTYWNIE
    • #ENERGIA
    • #ENERGY
    • #NATURA
    • #NATURAL
    • #LIFESTYLE
    • #STYL ŻYCIA
    • #TRENING
    • #SPORT
    • #AKTYWNOŚĆ
    • #ACTIVE
    • #FIT
  • OCEŃ

REKLAMA

Zdjęcie reklamy
}