competition_info=""

logo

ŻYJ AKTYWNIE

Energetyczna dieta na przesilenie wiosenne

Jaka dieta doda ci sił i oczyści organizm na wiosnę?

Gdy po zimie przyroda budzi się do życia, zaczynamy odczuwać przesilenie wiosenne. Dieta uboga w witaminy i mikroelementy sprawia, że czujemy się osłabieni fizycznie i mamy problemy z koncentracją. Inne objawy przesilenia wiosennego to apatia, pogorszenie pamięci, niedokrwistość, suchość skóry, tworzenie się brzydkich zajadów, łamliwe paznokcie i wypadanie włosów. W łagodzeniu skutków wiosennego osłabienia pomocna jest odpowiednia dieta.

Dieta na wiosenne przesilenie powinna obfitować w bogate w cynk ryby, chude mięso, nabiał, pełnoziarniste pieczywo i kasze. Nie zapominaj o warzywach i owocach, które zawierają walczące z wolnymi rodnikami antyoksydanty. Wzmocnieniu odporności sprzyjają bogate w witaminy A, C i E: marchew, szpinak, brokuły, pomidory, czerwona papryka, cytrusy, porzeczki i truskawki (mrożone). Okienny parapet wykorzystaj na uprawę natki pietruszki i kiełków – najlepiej z nasion rzodkiewki, lucerny, rzeżuchy i pszenicy, w których jest mnóstwo witamin z grupy B, A, C, E oraz składników mineralnych: cynku, wapnia, fosforu, potasu i magnezu. Nie rezygnuj z małych przyjemności – pogryzając pestki dyni i słonecznika, orzechy i gorzką czekoladę dostarczasz organizmowi magnez, który skutecznie pomaga zwalczyć stres. Jadaj też czosnek, który działa bakteriobójczo i zwiększa aktywność białych krwinek.

Oczyszczanie organizmu na wiosnę - kiedy i jak stosować dietę oczyszczającą?

Zima to nie jest dobry czas ani na odchudzanie, ani na oczyszczanie organizmu. Ale wiosna jest idealna. Wiosenna dieta oczyszczająca doda energii oraz chęci do życia, poprawi nastrój i przywróci blask skórze. Uwaga! Mogą ją stosować tylko osoby zdrowe; najlepiej po konsultacji z lekarzem. Przeciwwskazaniem są m.in. schorzenia układu krążenia, pokarmowego i moczowego, ciąża oraz okres karmienia piersią. Lepiej nie stosować diety oczyszczającej, zwłaszcza tej bardziej restrykcyjnej (jak dieta jabłkowa czy owocowo-warzywna), jeśli jesteś bardzo zapracowana i narażona na silne stresy - wtedy dieta będzie dodatkowym obciążeniem dla organizmu i osłabi go zamiast wzmocnić. Najsensowniej jest zastosować dietę oczyszczającą, w której przez 10–14 dni stopniowo do jadłospisu będziesz wprowadzać zdrowe produkty.

W każdej diecie bardzo ważna jest woda! Nie można o niej zapomnieć, bo bez dostarczenia odpowiedniej ilości płynów (mogą to być także różnego rodzaju nawadniające izotoniki) o efekty będzie bardzo trudno, o ile nie okażą się one niemożliwe do osiągnięcia.

Źródło: http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/Jaka-DIETA-przy-przesileniu-wiosennym-doda-sil_39118.html

  • TAGI: 
    • #ŻYJ AKTYWNIE
    • #ENERGIA
    • #ENERGY
    • #NATURA
    • #NATURAL
    • #LIFESTYLE
    • #STYL ŻYCIA
    • #TRENING
    • #SPORT
    • #AKTYWNOŚĆ
    • #ACTIVE
    • #FIT
    • #DIETA
    • #WIOSNA
    • #PRZESILENIE WIOSENNE
    • #OCZYSZCZENIE
  • OCEŃ

REKLAMA

Zdjęcie reklamy
}