competition_info=""

logo

ŻYJ AKTYWNIE

Efektywne nawadnianie organizmu

Wysokie temperatury, które panują latem, sprzyjają piciu najróżniejszych napojów. Co ciekawe i dla wielu osób niejasne nie każdy płyn działa dobrze na organizm i pomaga w jego nawadnianiu, co latem jest bardzo ważne. 

Do grona płynów, które nie nawadniają, a wręcz wysuszają organizm, należy zaliczyć kawę i herbatę. Napoje, które podnoszą ciśnienie krwi (nie tylko kawa, ale też cola i inne z zawartością kofeiny oraz guarany), sprawiają, że organizm wydala więcej płynów, by ciśnienie obniżyć.

Ta wiadomość może wielu zasmucić, ale są też dobre wieści. Nie trzeba bowiem wlewać w siebie litrów wody, by nawodnić organizm. Do całkowitego bilansu płynów w ciągu dnia zalicza się nie tylko woda. Warto pamiętać, że kanapka zawiera ok. 40 proc. wody, a mięso ma jej 50–75 proc. Zupa to prawie 90 proc. wody. Warzywa (ogórki to 96 procent woda!), owoce (melon to 92 procent woda), truskawki (90 procent). W sumie osoba, która je dużo owoców i warzyw dostarcza w ten sposób nawet litr wody dziennie.

To jednak wciąż za mało, by zaspokoić dzienne zapotrzebowanie. W czasie wielkich upałów trzeba człowiekowi nawet 3 litry wody. Najlepiej o wysokiej zawartości minerałów – w tym sodu. Ważny jest też sposób picia. Należy pić małymi łyczkami i powoli, w ten sposób wypełni się łożysko naczyniowe, czyli woda zostanie w organizmie. Picie wody duszkiem sprawi tylko, że przez nas przeleci.

Źródło: http://zwierciadlo.pl/zdrowie/nawadnianie-organizmu-latem-ciekawostki

  • TAGI: 
    • #ŻYJ AKTYWNIE
    • #ENERGIA
    • #ENERGY
    • #NATURA
    • #NATURAL
    • #LIFESTYLE
    • #STYL ŻYCIA
    • #TRENING
    • #SPORT
    • #AKTYWNOŚĆ
    • #ACTIVE
    • #FIT
    • #NAWODNIENIE
  • OCEŃ

REKLAMA

Zdjęcie reklamy
}