competition_info=""

logo

ŻYJ AKTYWNIE

Czego nie pić w czasie upałów?

W czasie upałów w żadnym wypadku nie można zapomnieć o piciu i uzupełnianiu płynów w organizmie. Nie każdy napój sprawdzi się, gdy jest gorąco i chcemy ugasić pragnienie.

Pierwsza zasada jest taka, że nie wolno dopuścić do odwodnienia. Dlatego trzeba zadbać, by dostarczyć do organizmu 2-3 litry płynów dziennie. Pamiętajcie, że w czasie upałów wzmożony jest proces pocenia się, a wraz z nim z organizmu znika woda, sole mineralne (sód i potas), co może prowadzić do zachwiania stanu równowagi organizmu.

Wiadomo, ile trzeba pić, ale ważne jest też to, co należy pić. W czasie upałów warto sięgnać po wodę wysokozmineralizowaną lub średniozmineralizowaną, która zawiera  wysokie stężenie składników mineralnych, zwłaszcza takich jak magnez. Woda powinna być lekko schłodzona lub w temperaturze pokojowej.

Warto też sięgnąć po sok pomidorowy, który jest skarbnicą potasu (230 mg/100 g). Wraz z potem tracimy bowiem także potas, a wodą uzupełnienie tego w organizmie nie jest możliwe. Dobre na upały jest też gazpacho - hiszpańska zupa z pomidorów podawana na zimno. Ponieważ jest to słona potrawa, dodatkowo dostarczymy organizmowi sodu.

Inną opcją są owoce. Nie tylko orzeźwiające, nie tylko smaczne, ale i pełne wody. Szczególnie warto sięgnąć po owoce bogate w potas: morele (260 mg/100 g), czereśnie (220 mg), brzoskwinie (190 mg), truskawki, (150 mg), gruszki (116 mg) i cytrusy. Podobnie jest z warzywami - głównie z ogórkiem. 

Z napojów warto postawić na miętę, która ma działanie ochładzające, dlatego szybko obniży temperaturę ciała. Słaby napar herbaty miętowej można pić zarówno schłodzony, jak i ciepły. Warto też sięgać po napoje izotoniczne. Niedobór elektrolitów pojawia się zarówno podczas aktywności fizycznej, jaki i upałów. W obu przypadkach pomogą napoje izotoniczne, które wyrównają poziom wody i uzupełnią niedobór elektrolitów w organizmie.

Zawierają one nie tylko cenne biopierwiastki w odpowiednich proporcjach, lecz także witaminy i niewielkie ilości węglowodanów.

W czasie upałów zapomnijcie natomiast o alkoholu, kawie, mocnej herbacie i napojach typu cola!

Źródło: http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/zasady-zywienia/co-pic-czego-nie-pic-w-czasie-upalow-czym-skutecznie-ugasic-pragnienie_41662.html

  • TAGI: 
    • #ŻYJ AKTYWNIE
    • #ENERGIA
    • #ENERGY
    • #NATURA
    • #NATURAL
    • #LIFESTYLE
    • #STYL ŻYCIA
    • #TRENING
    • #SPORT
    • #AKTYWNOŚĆ
    • #ACTIVE
    • #FIT
  • OCEŃ

REKLAMA

Zdjęcie reklamy
}