competition_info=""

logo

ŻYJ AKTYWNIE

Co spowalnia Twój metabolizm?

Dużo trenujesz, zdrowo się odżywiasz, a jednak nie chudniesz lub dzieje się to wolno. Całkiem możliwe, że w którymś momencie zaciągasz hamulec. Sprawdż, czy nie popełniasz jakiegoś z tych błędów.

1. Pijesz zbyt mało wody
Woda to coś niezbędnego do prawidłowego działania mechanizmu, który składa się w około 60 procentach właśnie z wody. Bez odpowiedniego nawodnienia ciało przestaje właściwie funkcjonować i nie spala tyle kalorii, ile powinno. Pamiętaj też, że organizm zużywa sporo energii, kiedy robi co w jego mocy, by temperatura wody, którą mu dostarczasz, wyniosła 36,6°C. Postaw więc na zimną wodę.

2. Nie dbasz o witaminę D
Spadek poziomu witaminy D w Twoim organizmie może powodować, że wolniej tracisz kilogramy, a rośnie poziom greliny - hormonu, który sprawia, że czujesz się głodna. Szczególnie od listopada do marca, gdy słońca jest mniej, zaleca się więc suplementację.

3. Nie tylko cardio
Fajnie, że biegasz, jeździsz na rowerze czy skaczesz na skakance i jesteś w tym świetna, ale to za mało. Tak nie zbudujesz mięśni, które są kluczowe dla spalania jak największej liczby kalorii. Do swojej aktywności musisz włączyć jakiś trening siłowy. Organizm będzie musiał wyżywić mięśnie i więcej kalorii zamieni w energię.

4. Nocą się śpi, a nie podjada
Lodówka w nocy powinna mieć wolne, a jej światełko nie powinno być widoczne ani przez moment. Unikaj nocnych przekąsek, a od czasu do czasu zafunduj organizmowi 12-godzinną przerwę w jedzeniu. To może wyjść na dobre.

5. Kofeina? Tak.
Kofeina nie cieszy się zbyt dobrą prasą, ale tak naprawdę ma wiele właściwości podkręcających metabolizm. Dodaje energii, więc możesz poćwiczyć dłużej i intensywnie, a tym samym spalić więcej energii. Znajdziesz ją nie tylko w kawie, ale i w zielonej herbacie.

6. Wysypiaj się
Brak snu prowadzi do zaburzeń w wydzielaniu hormonu odpowiedzialnego za Twoje uczucie głodu. Efekt jest prosty - im mniej śpisz, tym więcej jesz, a tym samym tyjesz.

7. Wyluzuj
Stres otwiera furtkę kortyzolowi - hormonowi stresu, a ten powoduje, że  Twój organizm przestawia się na magazynowanie tłuszczu. Efekty? Niestety widoczne na ciele i wadze.

8. Uważaj na chemię
Niestety wróg czai się wszędzie. Nawet w jedzeniu i np. plastikowych sztućcach. Ważne jest, co, z czego i czym jesz. Niektóre chemikalia (zawarte w jedzeniu czy plastikowych sztućcach) powodują zaburzenia hormonalne, które nastawiają Twój organizm na gromadzenie tłuszczu – zamiast jego spalanie.

Źródło: https://www.womenshealth.pl/zdrowie/8-bledow-ktore-spowalniaja-Twoj-metabolizm,5241,4

  • TAGI: 
    • #ŻYJ AKTYWNIE: ŻYJ AKTYWNIE
    • #ENERGIA
    • #ENERGY
    • #NATURA
    • #NATURAL
    • #LIFESTYLE
    • #STYL ŻYCIA
    • #TRENING
    • #SPORT
    • #AKTYWNOŚĆ
    • #ACTIVE
    • #FIT
    • #PORADY
    • #METABOLIZM
    • #SYLWETKA
  • OCEŃ

REKLAMA

Zdjęcie reklamy
}