competition_info=""

logo

ŻYJ AKTYWNIE

9 reguł płaskiego brzucha

Jesteś szczupła, ale w talii odłożył się tłuszczyk? Po całym dniu brzuch masz jak balon? Skorzystaj z naszych rad, a szybko zapomnisz o problemie.

1. Jadaj... mądrzej

Przygotowuj tylko niewielkie, dietetyczne porcje, po które będziesz sięgać 5-6 razy dziennie. Zrezygnuj z tłustych, smażonych dań oraz słodyczy na rzecz warzyw i owoców. Pamiętaj jednak, by owoce jadać co najmniej pół godziny przed posiłkiem, a nie tuż przed nim. W przeciwnym razie, mimo że są lekkostrawne, mogą zalegać na trawionym powoli obiedzie i fermentować, a to prowadzi do wzdęć. Jeśli lubisz owocowe desery, zacznij się nimi delektować minimum 30 minut po posiłku.

2. Zaufaj ziołom

Możesz je stosować w postaci herbatek i jako dodatek do potraw. Właściwie dobrane zioła pobudzają wytwarzanie soku żołądkowego (co przyspiesza trawienie) i działają rozkurczowo na mięśnie jelit. Takie właściwości mają np. kminek, majeranek, bazylia, gorczyca, cynamon, tymianek, imbir i pieprz. Wystarczy niewielką ich ilość dodawać do gotowania lub pieczenia, by przekonać się o ich skuteczności. W ciągu dnia popijaj również ziołowe herbatki. Pod ręką powinnaś mieć zawsze liście mięty, nasiona kopru włoskiego, kwiat lipy i rumianku.

3. Sięgaj po jogurty

Chodzi tu o te, które zawierają żywe kultury bakterii probiotycznych. Zapobiegają one zaparciom i wzdęciom. Jeśli w jelitach jest więcej złych niż przyjaznych bakterii, produkcja gazów się nasila. Jedząc jogurty zawierające probiotyki, dostarczasz dobrą florę z zewnątrz, a wtedy nieprzyjemne objawy ustępują i brzuch z powrotem staje się płaski.

4. Unikaj tego, co powoduje wzdęcia

Na zakazanej liście znajdują się głównie warzywa strączkowe (fasola, groch, bób, soczewica) i kukurydza. Gazy zbierają się też po zjedzeniu kiszonej kapusty, dlatego ciężko strawny bigos lub surówka długo nie dają o sobie zapomnieć. Zrezygnuj też z surowego kalafiora i brokułów, kalarepy, ogórków i brukselki. Wystrzegaj się gazowanych napojów, a także żucia gumy i ssania landrynek (to sprzyja połykaniu powietrza). Lepiej pij niesłodzone soki i herbatę, bo cukier dodatkowo potęguje produkcję gazów.

5. Noś specjalną bieliznę

Kiedyś kobiety używały pasów, które podtrzymywały pończochy, ale i spłaszczały brzuch. Dziś możesz kupić figi uszyte z materiałów o ciasnym splocie i modelujących talię. Podobnie działają też wyszczuplające rajstopy.

6. Rób "brzuszki"

W ten sposób nie tylko wyrzeźbisz sylwetkę, ale i zmniejszysz skłonność do wzdęć. Kiedy pracują mięśnie brzucha, przy okazji masują one żołądek i jelita. Takie ćwiczenia wykonuj codziennie (od 10 do 15 powtórzeń w dwóch lub trzech seriach).

7. Masuj brzuch

Podczas tego zabiegu poprawia się krążenie krwi i rozluźniają mięśnie. Dodatkowo pobudzone do pracy jelita szybciej usuwają gazy. Masaż możesz wykonać sama albo poprosić o to partnera. Połóż się wygodnie na plecach. Dłonią lekko naciskaj brzuch i równocześnie wykonuj koliste ruchy w kierunku zgodnym z przemieszczaniem się wskazówek zegara. Masaż kontynuuj przez 5 minut, po czym zakończ go delikatnym głaskaniem.

8. Prostuj się

Mięśnie w talii staną się silniejsze i elastyczne, jeśli często będziesz chodzić na tzw. wdechu. Ramiona powinny być odchylone do tyłu (łopatki ściągnięte), biodra zaś wysunięte lekko do przodu przy nieco napiętych pośladkach.

9. Wzmocnij mięśnie pleców

Im bardziej będą sprężyste, tym łatwiej utrzymasz wyprostowaną sylwetkę i równocześnie brzuch będzie bardziej płaski. Wystarczy kilka razy dziennie wykonywać zestaw ćwiczeń. Usiądź wyprostowana (głowa lekko uniesiona, kolana zgięte, a stopy ustawione płasko na podłodze), połóż ręce na biodrach i przez 10 sekund wykonuj koliste ruchy ramionami w górę i w dół (po 10 powtórzeń). Następnie - utrzymując poprzednią pozycję - podnoś i opuszczaj każdą z nóg po 10 razy (kiedy noga jest w górze, możesz ją dodatkowo prostować). Na koniec unieś obie ręce ponad głowę i wolno je opuszczaj (co najmniej 10 razy).

Źródło: https://kobieta.onet.pl/zdrowie/fitness/sposob-na-plaski-brzuch-10-zasad-ktorych-trzeba-przestrzegac/937yk#slajd-11

  • TAGI: 
    • #ŻYJ AKTYWNIE
    • #ENERGIA
    • #ENERGY
    • #NATURA
    • #NATURAL
    • #LIFESTYLE
    • #STYL ŻYCIA
    • #TRENING
    • #SPORT
    • #AKTYWNOŚĆ
    • #ACTIVE
    • #FIT
    • #ODCHUDZANIE
    • #ĆWICZENIA
    • #PŁASKI BRZUCH
    • #DIETA
    • #PORADY
  • OCEŃ

REKLAMA

Zdjęcie reklamy
}