competition_info=""

logo

ŻYJ AKTYWNIE

8 sposobów na więcej energii

Jeśli już od rana jesteś zmęczona i nie masz energii, pora zacząć działać. Kolejna kawa nic tu nie pomoże. Poznaj 8 sztuczek, które szybko dodadzą Ci energii na cały dzień.

56% kobiet polega na kawie jako jedynym sposobie na pobudzenie się o poranku. Nic dziwnego, że z takim podejściem są one tylko coraz bardziej zmęczone. Poznaj lepsze, zdrowsze i skuteczniejsze sposoby na zdobywanie energii.

1. Rozjaśnij się
„Światło jest naturalnym sposobem powiedzenia organizmowi, że pora się obudzić” – mówi dr Michael Terman. Zostaw odsłonięte zasłony w oknie albo ustaw włącznik światła tak, by uruchamiał się rano, udając tym samym wschód słońca, jeśli musisz wstać przed świtem. Trochę oszukasz swój organizm, ale on jeszcze Ci się za to odwdzięczy.

2. Wyskakuj z łóżka
Oprzyj się pokusie naciśnięcia na budziku guzika „drzemka” – tych kilka dodatkowych minut snu sprawi, że później będziesz czuła się odurzona. Będziesz w o wiele lepszym nastroju, jeśli zaraz po przebudzeniu błyskawicznie wyskoczysz spod kołdry. Nabierasz wtedy rozpędu na resztę poranka.

3. Ruszaj się
„Kiedy już tak dynamicznie zaczniesz, idź za ciosem i od razu wykonaj poranną jogę” – radzi trenerka Kimberly Kingsley. Odpowiednio dobrane ćwiczenia relaksują, a zarazem dają energetycznego kopa, który wystarcza aż do wieczora.

4. Zjedz coś z olejem kokosowym
„Trójglicerydy zawarte w oleju kokosowym to znakomite źródło energii. W dodatku Twój organizm potrafi spożytkować je szybciej niż zasoby zawarte w kawie” – mówi Kingsley. Akurat nie masz w domu oleju kokosowego? Możesz sięgnąć po którąś z kokosowych przekąsek - zadziała podobnie. Uważaj tylko na niebezpieczne dodatki (np. ogromną ilość cukru),  jakie mogą się w niej znajdować.

5. Zjedz śniadanie bogate w białko
„Pełen białka poranny posiłek pomoże Twoim komórkom mózgowym prawidłowo funkcjonować” – mówi specjalistka Joy Bauer. Spróbuj jajecznicy z wędzonym łososiem i kozim serem albo naleśników z bananem na odżywce białkowej i mące pełnoziarnistej – nie dość, że wyjdziesz z porannego odrętwienia, to jeszcze zdusisz w zarodku ochotę na podjadanie przez resztę dnia.

6. Unikaj nocnego podjadania
Tak, tak – łatwo nam mówić. Ale wpychanie w siebie ciężkich posiłków zaraz przed pójściem spać może sprawić, że obudzisz się nazajutrz z „jedzeniowym kacem”. Jeśli wieczorem czujesz nieodpartą ochotę na przegryzkę, niech będzie lekka i poniżej 150 kcal – uchroni Cię to przed porannym uczuciem pełności i zmęczenia.

7. Napij się wody
„Niedobór wody może skutkować uczuciem przytłaczającej senności” – mówi Bauer. A wystarczy kilka prostych tricków, żeby polubić wodę i nie zapominać o jej piciu. Jeśli nudzi Cię smak wody, dodawaj do niej kawałki arbuza i miętę albo cząstki pomarańczy.
Jeśli wciąż zapominasz o obowiązkowej szklance, porozstawiaj butelki w miejscach, gdzie spędzasz najwięcej czasu (przy biurku, łóżku, kanapie), wsadź też jedną do torby, a na telefon ściągnij aplikację, która przypomni Ci co godzinę o napiciu się.
 

8. Śpij więcej każdego dnia
Jedynym sposobem, żeby wynagrodzić sobie niedobór snu, jest… więcej snu. Terman radzi, żeby każdego dnia, od poniedziałku do piątku, kłaść się do łóżka o 45 minut wcześniej niż zwykle. To daje Ci do 4 godzin dodatkowego snu tygodniowo – nie ma szans, żebyś miała później problemy ze wstawaniem.
 

Źródło: https://www.womenshealth.pl/zdrowie/Jak-miec-wiecej-energii-8-naturalnych-sposobow,5162,1

  • TAGI: 
    • #ŻYJ AKTYWNIE
    • #ENERGIA
    • #ENERGY
    • #NATURA
    • #NATURAL
    • #LIFESTYLE
    • #STYL ŻYCIA
    • #TRENING
    • #SPORT
    • #AKTYWNOŚĆ
    • #ACTIVE
    • #FIT
    • #PORADY
    • #ZMĘCZENIE
  • OCEŃ

REKLAMA

Zdjęcie reklamy
}