competition_info=""

logo

ŻYJ AKTYWNIE

7 błędów popełnianych po treningu

Po treningu należy pamiętać o regeneracji. Nieważne jak dużo wysiłku, chęci i potu wkładasz w swój trening – rezultaty ćwiczeń zależą od tego, co robisz po treningu. Jeśli popełniasz błędy, twój trud prawdopodobnie idzie na marne. Oto 7 częstych błędów, które udaremnią twoje starania o idealną sylwetkę:

1. Pomijasz „studzenie” organizmu

Po intensywnych ćwiczeniach powinieneś dać sobie czas na uspokojenie organizmu. Trening sprawia, że tempo bicia serca i ciśnienie krwi przyśpieszają i po wykonaniu ćwiczeń powinny wrócić do bezpiecznej normy. Profesjonaliści zalecają, aby na koniec treningu poświęcić kilka minut na wolniejszy trening, np. marsz na bieżni. To czas, w którym układ krążenia wraca do regularnej pracy. „Studzenie” organizmu pozwala uniknąć groźnych kontuzji związanych z treningiem, dlatego nigdy nie powinniśmy go pomijać. Ważne przy tym wszystkim jest spożywanie odpowiedniej ilości wody lub izotoników.

2. Zapominasz o rozciąganiu

Miewasz zakwasy po treningu? Nieprzyjemny ból mięśni, utrudniający codzienną aktywność, to zwykle wynik pominięcia stretchingu, gdy kończysz trening. Po każdym treningu należy wykonać kilka ćwiczeń rozciągających. Unikniesz wtedy bólu, a przez to będziesz mógł szybciej wrócić na siłownię na kolejny trening.

Istnieją czynności, które są nierozerwalnie związane z treningiem. Niestety większość początkujących osób wykonując trening nie ma świadomości, że przed treningiem powinno zrobić się rozgrzewkę, a trening zakończyć rozciąganiem. Rozgrzewka przed treningiem jest  często pomijana, ponieważ wydaje nam się, że w czasie jej wykonywania wyglądamy trochę śmiesznie. Dlatego szczególnie mężczyźni unikają rozgrzewki przed treningiem lub źle ją wykonują.

3. Nie jesz po treningu

Posiłek po treningu jest równie ważny, jak ten zjadany zanim zaczniesz trening. O dziwo posiłek przed i po treningu nie różnią się zbytnio od siebie. Przed treningiem posiłek powinien zawierać lekkostrawne białka i węglowodany o niskim indeksie glikemicznym. W związku z treningiem będziemy bowiem potrzebować odpowiedniej dawki energii. Z kolei posiłek po treningu ma umożliwić regenerację. Dzięki odpowiednio zbilansowanym składnikom w posiłku po treningu, twoje mięśnie mogą się zregenerować po wysiłku. Dlatego idealny posiłek po treningu powinien również składać się z kombinacji węglowodanów i białka. Dobrym połączeniem jest jogurt grecki z borówkami i garścią orzechów.

Jeśli mamy wątpliwości co jeść po treningu, jest na to proste rozwiązanie. Eksperci zalecają spożywanie białka. Dobrze skomponowana odżywka białkowa może uzupełnić braki białka oraz przyśpieszyć regenerację. Picie białka po treningu jest doskonałą propozycją, dla osób początkujących, które jeszcze nie do końca wiedzą co jeść po treningu.

4. Nie przebierasz się po treningu

Wiele osób przed i po treningu chodzi w tych samych ubraniach. Ubrania do fitnessu są po prostu tak wygodne, że czasami nie zdejmujemy ich od razu po skończonym treningu. To wielki błąd – noszenie mokrych, brudnych i spoconych ubrań może prowadzić do infekcji wywoływanych przez drożdże. Po skończonym treningu najlepiej od razu wskoczyć pod prysznic i przebrać się w świeże i czyste ubrania.

5. Nie bierzesz od razu prysznica

Umycie ciała bezpośrednio po tym jak skończymy trening to nie tylko kwestia higieny, ale również zdrowia. Pot pozostawiony na skórze prowadzi do namnażania się bakterii, których skutkiem może być wysypka i swędzenie. Prysznic, gdy skończymy trening to także czas na regenerację mięśni, dlatego nigdy nie rezygnuj z szybkiej kąpieli.

6. Nagradzasz się drinkiem

Umawiasz się z przyjaciółmi do pubu bezpośrednio, gdy skończysz trening? Niestety, alkoholowe drinki nie są polecanym napojem po tym, jak wykonamy trening na siłowni. Alkohol odwadnia i spowalnia regenerację mięśni. W ciągu 30 minut od zakończenia treningu powinniśmy pić wyłącznie wodę. Dopiero po tym czasie można sobie pozwolić na wypicie drinka – pamiętaj jednak, że alkohol zawiera dużo pustych kalorii i pity w nadmiarze negatywnie wpływa na stan zdrowia i kondycję.

Pamiętajmy, że gdy ćwiczymy najlepiej całkowicie zrezygnować z picia alkoholu. Nawet bardzo intensywny trening nic nie zmieni, jeśli będziemy zbyt często sięgać po kieliszek wina, czy kufel piwa. Dlatego lepiej postawić na wodę lub napoje izotoniczne. Te drugie nie tylko świetnie gaszą pragnienie, ale często także świetnie smakują.

7. Nie wysypiasz się

Sen to czas regeneracji całego organizmu, dlatego przy regularnych treningach jest niezwykle ważny. Pamiętajmy o odpowiedniej ilości snu zarówno przed, jak i po treningu. Podczas snu wzmacniają się mięśnie, odzyskujemy energię, a organizm ma szansę na naturalne zdrowienie. Jeśli nie będziesz spać wystarczająco długo, wkrótce nie będziesz miał siły i ochoty na kontynuowanie treningów. Regeneracja po treningu jest tak samo ważna, jak rozgrzewka. Mięśnie, ścięgna i kości potrzebują odpowiedniego odpoczynku. Jeśli nie dajesz sobie czasu na wytchnienie po treningu, efekty regularnej aktywności fizycznej mogą nie być widoczne. Staraj się unikać tych częstych błędów, a twój trening będzie bardziej efektywny.

Pamiętajmy również, aby nie przesadzić z treningiem. Trening wykonywany zbyt często może nam tylko zaszkodzić. Częste treningi, wykonywane dzień po dniu, sprawiają, że zaczynamy się źle czuć. Jeśli twoje tętno spoczynkowe jest wyższe niż zazwyczaj to sygnał, że wykonujesz treningi zbyt często. Innym sygnałem, aby ograniczyć treningi, jest ból i osłabienie mięśni trwające do 72 godzi oraz częste kontuzje. Wśród innych objawów, że twoje treningi są zbyt częste, znajdują się: spadek samopoczucie, problemy ze snem oraz ciągłe zmęczenie.

 

Źródło: https://portal.abczdrowie.pl/7-bledow-po-treningu-ktore-prawdopodobnie-popelniasz

  • TAGI: 
    • #ŻYJ AKTYWNIE
    • #ENERGIA
    • #ENERGY
    • #NATURA
    • #NATURAL
    • #LIFESTYLE
    • #STYL ŻYCIA
    • #TRENING
    • #SPORT
    • #AKTYWNOŚĆ
    • #ACTIVE
    • #FIT
    • #REGENERACJA
    • #BŁĘDY
    • #PORADY
  • OCEŃ

REKLAMA

Zdjęcie reklamy
}